Khamis, Oktober 08, 2009

Tak Berterima Kasih, Henpon??

Assalamualaikum dan salam sejahtera...seperti biasa, saudara2 mestilah mengetahui ape yg hamba akan catit pada awal2 perenggan ni kan...btol ianya berbunyi.."AKU LEWAT BANGUN LAGI HARI INI!!!!!!!!!!" hehe tah sampai bile la drama ni akan berterusan...sekian time kasih....eh xkan tu je post aku kalini, da le xde kaitan ngan tajuk haha, kalau karangan BM da fail da ni hehe..

so ape yg x berterima kasihnyer???, hm pg td semasa aku berjalan2 hendak ke opis, aku mendengar la siaran panas malaysia "Hot FM", dalam berita Hot Fm, ade tajuk "malaysia Tetap Beri Bantuan kepada Indonesia walaupon ade org2 di republik itu yg tidak senang, dan menuduh Malaysia memberi makanan yang da luput tarikhnyer" Astaghfirullah, aku xtau la ape yg org2 indon ni nak, nak kate diorg ni negara yg kaya, dunia kelas ketiga, pastu penuh ngan masalah, demonstrasi sana sini, xtenang dduk kat indon tu, pastu org da tolong ni, tolong bantuan BENCANA, leh lak nak pandang slek, tah pape..bayangkan kite bg sedekah kat org miskin...diorg akan berterima kasih kan?? xde yg mempersoalkan, berterima kasihla org da tolong, kalau ko di biarkan camtu, ade mampu ko nak survive lepas kne bencana tu? xberterima kasih langsung, aku leh ckp la..org2 camni mmg bodo, n lagi bagus kalau ade bencana, wipe out terus org2 yg ade fikiran camtu, xpandai bersyukur, asyik nak kutuk, kondem org je..ko ingat ko da kutuk n kondem org tu ko dpt duit?? ko dpt ketenangan?? ape yg ko dpt?? non ado!!! si bodoh!!

aku kan lewat bangun, so xdpt la mengbrekfast kan diri ngan mmbe2 opis aku, so aku call n msj la mmbe aku sorg ni tolong belikan makanan..call2 xdpt, msj2 xbalas..sakit ati ade gak..,tp relax je la kan, aku yg lewat, bukan salah die pn xnak angkat tepon or xnak balas, tu npon die, kot2 die xde crdt ke, tertinggal tepon ke, aku sbnrnye agak pelik ye kawan2 bile kite ade henpon, tp tinggalkan kat meja@bilik@ kt mane2 la..meaning, kite x bwk la kan...so~ motip nak ade npon tu knape? kot2 la kalau ade emergency cmne? ade bende ptg ke? knape?? knape xnak bwk npon?? kenapeeeeee????aku pelik sgt la org2 cmni, klu g toilet xbwk npon leh terima lg, tp ni kuar g makan@jenjalan atau ape2 jela,,pastu tinggalkan npon tu kt mne2?? argh!!!! sungguh aku x faham org itu!!! tp ape2 je la..lantak diorg la nak wat ape, npon diorg kan, nnti satu ari nnti jd sumting br la nyesal..hurm..

sampai di sini sahaja sesi kite arini ye adik2
lenkali jika ade ape2 lg, akan ku taip di blog ku ini
sekian

2 ulasan:

H.R PuTeRa YuSoFF berkata...

jai selalu x bwk HP g mner2...
mmg member maki jgk la.
huhu

zOuL.MzMn berkata...

hurm...maybe bg diorunk hp tu x penting sgt kowt..
hish geram gak nie...haiyooo