Selasa, Oktober 13, 2009

Jari-Jemari Menari

salam sumeMySpace, hehe kalini tajuk aku lain c kit sbb aku pn tgh lain ckit time mengupdate blog ni..MySpace
hehe, arini aku sedih blur@kelang kabut ckit, sbb cam biase la..
da bangun lewatMySpace..haha, masalahnyer arini aku xdengar langsung bunyi pengera (alarm), so aku bangun n buat segala2 nyer ngan tergesa2..huhu~MySpace

semalam kt opis aku ade attend meeting yg dipanggil "GIT UNPLUGGED", GIT means (Group IT) untuk sume dak2 IT kat TM Berhad, so ktorg dalam 17 org bebrincang dengan Vice-President GIT En.Nizam ttg ape permasalahan yang wujud ketika berkerja di TM iniMySpace...time kasih kepada En.Nizam kerana sanggup luangkan masa ntuk mendengar masalah kami dan memberi penjelasan @ solution ape yg perlu kami watMySpace

aku xde la byk ckp sgt, sbb br je kje kat TM ni kan, so xde byk sgt lg masalah yg timbul, so tggu la ntuk session kedua di masa akan datang, kot da ade ape2 permasalahan, akan aku utarakan hehe..MySpace

besh gak la attend meeting tu, sbb tahu byk bende baru, and dpt beberapa info yg beshMySpace..hehe
info yg paling besh is, ktorg mungkin (kemungkinan besar) akan menjadi permanent (confirm) hujung tahun ni, bukan bulan 6 thn depan, probation da dipendekan dr setahun kepada 6 bulan..yeay~MySpace
so maksudnyer...more $$$ and more benefits..hihihi MySpace(tp benefits skg ngan da confirm ti beza ckit jer huhu), but still it's a good news as i'm very comfortable working at TM right now, n don't have any thoughts in my mind that i will resign from here, looking forward to have a great career at TM in future hihiMySpace
so knape aku suke kt TM eyh?? yup TM maybe a low paying GLC company, but still TM dalam proses ntuk membuat produk baru yg mungkin akan menaikan profit n memberi benefit kt org ramai dan staff2 tm hehe, lg pon it's TM pay xde la low sgt, it's quite ok@comfortable with my lifestyle now, tambah2 lagi dengan beban kje yg x membebankan hehe...coz klu nak cr kje, kite kena tau ape matlamat kite, nak kje ntuk ape?? duit lebih? kepuasan? ape2 je la..
tp yg penting bagi aku is "Balance", kerja n my life, sbb kadang2 kite nampak kwn kite kje gaji byk x ingat, tp kje yg membebankan sgt2, org yg kje relax nak mampus, tp gaji ciput(x menghina @ mengutuk but it's a fact), so bg aku yg ptg..balance, life and work



smlm gak aku ngan syahrin(besh fren kat Opis hihi) makan kat cafe TM tu, pastu belikan aznien roti, then g jalan2 bawah menara tu, tibe2 ade ternampak booth "Double A Paper" tu, so die suh isi borang survey, then dpt gifts nota kecik, then aku nak beli buku nota besa, syahrin pn nak beli gak, so klu beli 2 items, akan dpt bantal berbentuk bintang, n klu harga belian more than 10, leh wat wheel of fortune, tp cedih xde hadiah ntuk dpt keta @ umah hehe...
so aku pun pusingkan wheel tu, dpt la hadiah jam dinding..yeay~ besh2 heheheMySpace

so far smlm ari yg besh ntuk aku, arini sedikit bercelaru (sbb lewat angun) tp skg da mule tenang c kit hehe (tyme menulis blog nih)

ok kawan2 ade mse kte jmpe lg k..MySpace

2 ulasan:

zOuL.MzMn berkata...

hurm...bile2 alarm tu kan kene buat volume yg paling kuat...

Syah berkata...

hehe baik bos!!!! xp
tp da bg alarm yg terkuat da tu..
knape tah xleh angun