Jumaat, September 26, 2008

Masa Depan


Masa depan, ni je la bende2 yg slalu aku fikirkan sejak abis blaja nih, walaupon blom mule g nk masuk keje, tp aku sentiasa fikir ape yg aku nakkan, people say that Needed Sumting shows us that we Lack sumting, ye la..sbb aku xde bende la nak kan satu bende tu kan.

Menempuh alam pekerjaan akan mengubah segala2nya ntuk aku, more responsibility ntuk diri aku ngan family, aku kena lebih tabah, ntah la..rasa takut pon ade gak, aku manfaatkan cuti 2 minggu ni ntuk tenangkan diri, dan fikirkan segala2 nya, sehabis baik, byk lg bende yg aku hendakkan, tetapi, ianya seperti out of reach.

bila memikirkan kawan2 yg lain telah pon memulakan pekerjaan mereka, aku rse ketinggalan, tetapi apa boleh buat, sbb company aku itu sendiri yg meminta aku untuk mula selepas hari raya nnti, "Rehat Puas2" katenye..heheh

apapon, buat masa ini, aku hanya hendak menengkan diri untuk seketika, sebelum aku "keluar" ke dunia sebenar, dunia pekerjaan. sumtimes people say "what a big deal, sume org akan keje", tp bg org yg mempunyai vision and mission, It Is A Big Deal!!! sbb mse tu la kte nk develop diri kte, ntuk kesenangan 5-30 tahun akan datang, mula dr langkah itu.
There is Saying says "The distance is nothing; it's only the first step that is difficult" @ "Faith is taking the first step even when you don't see the whole staircase".
Langkah Pertama itu penting, tetapi itu yg susah nye, i hope i can do it, sbb bile kte da melakukan langkah pertama tu, then yg lain2 miracalously akan dtg kepada kite satu persatu.

huhu~ so, i hope all the besh for my frens and also for me, wish we all have a really great time in our new life..adios~

Jokes For Today :

















Tiada ulasan: