Selasa, November 30, 2010

Bukan Pengkritik Movie

Aku bukan la pengkritik/ pengreview movie yg berpengalaman ke ape, aku review ikut ape rasa aku je...haha, so sinemography ape2 sume tu aku xtau, aku cume tau kalau cite tu best, jalan cite masuk akal. kalau tengok puas ati..
dan aku x bagi rating..haha...


The Social Network, Cite berkisar kan tentang pengasas Facebook, walaupon Mark Zuckerberg xtengok/x suka ngan cite nih, tp ramai yg suke, ade yg melabel best film of the year!!...bagi aku cite die cume cite biase, simple mcm mana Facebook bleh ditubuhkan, xde yg best sangat...tp xde bosan sangat, cite die fast pace, cepat...dr mula2 die sakit ati ngana awek die, pastu wat laman web Facemash- compare 2 awek berbeza n rate sape paling lawa(aku rase pernah ade laman web yg bg rate2 ni dlu, tp x ingat ape name die)...dr c tu die tunjukan kehebatan Mark cmne die seorg programmer, dalam mase yg same die tau cmne nak promot web die, salah satu skills yg xramai org and especially programmer ade, ade system/web hebat2 pn, x reti nak promot/advertise..jadi jeruk dalam pc sendiri gak kan.



 

Selain cite camne die tubuhkan Facebook, cite ni pn sedikit sebanyak berkisar tentang persahabatan, cmne hubungan setiakawan(ceewah) diorg dr permulaan penubuhan, sampai in the end...bile ade org ketiga(eh~ cam cite suami isteri lak) yg meracun Mark yg kawan nyer x fokus macam die.Cite mmg menarik dan membuat kite tertunggu2 ape kesudahan cite ni.

 


Megamind lak, seperti biase, cite santai/lawak untuk tontonan sekeluarga, seakan2 cite Shrek, di mana Good Vs Evil, yg Good nyer = Evil dan yg Evil nyer = Good, mula2 tengok poster die, cam menyampah lak tengok org berwarna biru ni sbb cam pelik,cite rase cam fast pace, laju je org jahat tu menang...pastu lame2 cite makin best...

 


bermula dengan cite tentang mase zaman kanak
Megamind(Evil) dan Metroman(Good), dr c tu da nampak yg Metroman ade segala2 nye..dan Megamind lak, die xde ape2...tp die pintar..dan juga macam mana Megamind bleh jd Jahat sebagai Musuh Utama Metroman. Dan sejak tu diorg jadi musuh, tp x lame kemudian Megamind da kalahkan Metroman, dan Metrocity milik Megamind..cite makin menarik lepas tu..kalau nk tau..tengok la..hehe

 

Tiada ulasan: